De corona crisis zet de hele economie op z’n kop! Meer dan ooit wordt creativiteit beloond en wellicht zullen veel bedrijven het na de corona crisis over een andere boeg gaan gooien. Tijd dus om je missie te herbekijken. Deze blog kan je hier alvast bij helpen.
Enkele aanbevelingen
- Hou het kort en bondig. Lange boodschappen komen niet binnen en roepen geen herinneringen op. Zorg er voor dat je boodschap geen cliché is met mooie buzzwords en weinig inhoud.
- Denk op lange termijn. Plant je vlag ver genoeg op de horizon, droom en geef je droom een richting waar je met je bedrijf naartoe wil.
- Maak het niet te beperkend. Gebruik hier je creatieve brein en denk out-of-the-box. Denk niet in functie van je product of dienst van vandaag, maar verbind je met je klant van morgen.
- Een missie maak je niet alleen op, betrek hierbij je werknemers. Opdat je missie positief bevonden wordt door je werknemers is het essentieel dat ze begrepen wordt en dat je werknemers met fierheid deze missie uitdragen.
- Wees niet bang om je missie aan te passen. Een missie is dynamisch en evolueert met de impact van de technologische verandering en de evolutie van je klantenrelaties.
- Zorg ervoor dat je missie zichtbaar is in je strategie en je communicatie. De kracht van je missie straalt zich af op je werknemers en de buitenwereld.
Zoek naar de “Why” van je organisatie:
- Waartoe en waarom bestaat onze organisatie?
- Wat is onze primaire functie? Wat is ons ultieme hoofddoel?
- Welke fundamentele behoeften vervullen wij?
- Wie zijn onze voornaamste stakeholders?
- Waar streven we naar?
Enkele voorbeelden van missies:
Betaalbaar en functioneel designmeubilair voor iedereen beschikbaar maken
Vrouwen zich elke dag mooi laten voelen door het hedendaagse stereotiepe schoonheidsideaal te verruimen en vrouwen te inspireren uitstekend voor zichzelf te zorgen.
Kinderen inspireren en uitdagen om hun creatieve potentieel te ontdekken.
Wens je meer “stof tot nadenken” te ontvangen?
Contacteer Innovita of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om twee-wekelijks gevoed te worden met actueel nieuws en tips en tricks.